הסיטואציה הבאה ודאי מוכרת לרבים מכם: זהו חודש עמוס במיוחד, ועל כן אתם מתייצבים במשרדכם בשעה מוקדמת מן הרגיל, מוותרים אפילו על הסנדוויץ' והקפה של הבוקר. אתם שוקעים בעשרות המיילים שציפו לכם, בטלפון שלא מספיק לצלצל ובערימת הניירת, שבמקום להצטמצם רק הולכת וגדלה. מבלי לשים לב, מגיעה שעת צהריים, ואתם, שלא יודעים כיצד תצליחו להתמודד עם העומס, חוטפים כמה עוגיות מן המטבח וממשיכים לעבוד במרץ, עד שעת ערב מאוחרת, כמעט מבלי לזוז מן הכסא.

הבעיה היא, שלעיתים, מרוב מאמץ להיות יעילים ככל האפשר, אנו שוכחים לבצע את אחת הפעולות הפשוטות והבסיסיות ביותר, שמסייעות בעבודה יעילה – לאכול באופן מסודר. עוגיות מן המטבח, חטיף שוקולד מהקיוסק למטה ובורקס קר שנותר על השולחן בתום ישיבה, אינם תחליף לארוחות מסודרות ומזינות. הם אמנם מעניקים מענה לתחושת הרעב המקומית, אך תרומתם למוח ולגוף דלה.

אדם שאינו דואג לתזונה מאוזנת ונכונה, לא יכול להיות במיטבו מבחינת יעילות ותפקוד במהלך יום העבודה. על מנת לתפקד כראוי, לסיים משימות בהצלחה ולעמוד בלו"ז, עלינו להיות ערניים ומרוכזים, מהירי מחשבה, חדים ומדויקים, וכל אלו אינם מתאפשרים כאשר הגוף אינו מקבל את המרכיבים הדרושים לו.

על מנת להקל עליכם להקפיד על תזונה נכונה במהלך יום העבודה, ניסחנו עבורכם שני כללים חשובים בנושא, שכדאי להיצמד אליהם.

כלל ראשון: לא מתחילים יום עבודה על קיבה ריקה

פרק הזמן שחולף בין הקימה ועד להגעה למשרד קצר למדי, והמלאכה מרובה – ההתארגנות מול המראה, סידור התיק ובדיקת לו"ז הפגישות היומי אורכים זמן מה, וכאשר מוסיפים להם הכנת ארוחת בוקר לילדים, סיוע בהתארגנות והקפצה לגן ולבית הספר, הבוקר הופך לעמוס במיוחד.
אם הכלים בכיור נערמים ופח הזבל עולה על גדותיו, היציאה בזמן נראית כמעט בלתי אפשרית. בלחץ הזמן, רבים נוטים לוותר על ארוחת הבוקר, אומרים לעצמם כי יאכלו משהו קל כאשר יגיעו למשרד, ובשעה שהם מבחינים בעומס העבודה המצפה להם, שוכחים מן האכילה ושוקעים בעבודה.

על כן, עשו לעצמכם הרגל – הכינו בשעת ערב את כל מה שניתן להכין מראש לקראת יום המחרת – בחרו בגדים, סדרו את התיק, בצעו את מטלות הניקיון השונות. בבוקר, התעוררו עשרים דקות מוקדם יותר ושבו לאכול ארוחת בוקר קלה. יש שלל מאכלים שניתן להכין בקלות תוך דקות ספורות, כמו כריך עם ממרח בריא וירקות או פרוסת לחם דגנים עם חביתה ולצידה יוגורט. הכינו ספל תה חם או סחטו מיץ טרי מתפוזים, ושבו לאכול בנחת. אל דאגה, העבודה תמתין לכם ולא תברח לשום מקום.

כלל שני: אוכלים ארוחת צהריים, ולא מול המחשב

לא משנה עד כמה ארוכה המצגת שעליכם להכין או עד כמה דחוף הדו"ח – הרבה לפני שאתם בעלי תפקיד, אתם בני אדם, הזקוקים לאוכל ולמנוחה. אם אתם חשים שזה 'חסר אחריות' לצאת להפסקת צהריים ביום עמוס, זכרו שללא אכילה מסודרת אתם יעילים פחות, לא מבצעים את תפקידכם על הצד הטוב ביותר ותורמים פחות לחברה. על כן, טובת כולם אחת היא – עובדים שבעים, בריאים ואנרגטיים.

כאשר מגיעה שעת צהריים, אל תהססו לקחת חצי שעת הפסקה לפחות, לא ליד המחשב.
בימים עמוסים במיוחד כאשר הלחץ מתנקז לשעות הצהריים, הקדישו כמה דקות לפתירת בעיה נקודתית, ייעוץ לעמית, שליחת מייל או שיחת טלפון ודחו את ארוחת הצהריים במספר דקות.
אך בחלוף פרק זמן קצר, צאו לאכול, ללא רגשות אשם. אם תעמדו על כך ותציבו זאת כעובדה, עמיתיכם יכבדו זאת וכך גם הממונים עליכם.

תזונה נכונה היא הבסיס ליום מוצלח, ומעטים מצליחים להיות אנרגטיים, ממוקדים, יעילים וסבלניים אם הבטן מקרקרת, ואם הגוף חש בחסרונם של המרכיבים להם הוא זקוק. על כן, בכל פעם בה אתם ניצבים מול המחשב, ערימת הניירת או הטלפון במשרד ומתכננים את משימותיכם הקרובות, קחו בחשבון משימה אחת נוספת, חשובה לא פחות – לאכול כמו שצריך.

הכתבה באדיבות חברת Sodexo Benefits & Rewards אשר מציעה לשפר את איכות החיים בעבודה באמצעות מגוון פתרונות הסעדה ובהם כרטיסי אוכל והטבות לעובדים.