מחבר/ת: אלי גל – מכון בריין טריין >>

המשאב היקר ביותר בכל ארגון הוא ההון האנושי. בלעדיו הארגון לא יתקדם, לא יתעצם והוא זה שעושה את ההבדל מ"עוד ארגון" לארגון מצליח, משגשג וייחודי. פעמים רבות מנהלי הארגון שוכחים עד כמה המשאב הזה חשוב להצלחת הארגון ונוטים שלא לטפח אותו ולא להשקיע בפיתוחו, מה גם שמדובר בהשקעה שאת תוצאותיה ניתן לאמוד רק בטווח הרחוק.

הון אנוש מסבירים לכם מדוע חשוב להשקיע בפיתוח עובדים, עם חמש סיבות טובות.

  1. שייכות

    בארגונים רבים יש ציפייה מהעובד שייתן את כל כולו ויירתם למאמץ המשותף. כדי שזה יצליח יד לספק לו תחושה של שייכות ושותפות בהצלחת החברה. פיתוח עובדים הוא דרך לגרם לעובד להרגיש שייך, וככזה, יעשה כל מאמץ כדי לתרום להצלחת הארגון. כמו כן, כשעובד מרגיש שהארגון משקיע בו, תחושת השייכות תתגבר

  2. מוטיבציה

    עובדים, שהם בני אדם יש לזכור, מגיעים לעבודה אחרי שרבו עם הנהג בפקק, אחרי שטיפלו בילד חולה, אחרי שלא ישנו היטב בלילה. גורם השחיקה הא גבוה, והחיים משפיעים על כל אחד בדרך ז או אחרת. לא תמיד נמצאת המוטיבציה להמשיך ולעבוד ולנטרל את כל מה שהביאו עימם מהבית.
    השקעה בפיתוח העובד מובילה להגברת המוטיבציה בעבודה, להערכת המקום שמשקיע בפיתוח העובד ולרענון כל אותם מקומות שנשחקו מעט על הדרך

  3. מקצועיות

    פיתוח עובדים, במיוחד בעידן של טכנולוגיה מתקדמת בקצב מואץ, דורש היכרות עם מערכות חדשות, עם כלים שיסייעו להתמודד עם השינויים החלים בתחום בו עוסק העובד, ושינויים בכלל. פיתוח עובדים בעצם גורם להם להיות עם יד על הדופק, לשפר מיומנויות מקצועיות ו"לדבר" בשפה מקצועית עכשווית.

  4. מחויבות

    ישנם סוגים שונים של מחויבות. בעבודה זו יכולה להיות מחויבות להגיע בזמן, לעבוד ולייצר. אולם עם השקעה בפיתוח העובד, הוא ירגיש מחויב לתהליך כולו, יראה את התמונה הרחבה ויעשה כל מאמץ כדי ליזום, לתרום ולהיות פרודוקטיבי במידת האפשר.

  5. שיפור ביצועים

    עובד שהארגון דאג והשקיע בפיתוחו ישפר את הביצועים שלו. במישור המקצועי- פיתוח עובדים מספק כלים ודרכים לשפר את הביצועים, כמו ניהול זמן נכון יותר, הכשרה מקצועית ודרכים נוספות לשיפור המיומנות. במישור האישי יודע העובד שהשקיעו בו, דאגו לו ומכאן שמאמינים בו וביכולותיו לתרום להצלחת הארגון. כך שמה שמתקבל הוא "win win".

משקיעים היום- מרוויחים לאורך זמן

כל ארגון חולם על עובדים פרודוקטיביים, יוזמים ותורמים, מחויבים ואחראים, משפיעים, מתפתחים וחדורי מוטיבציה. כל ארגון גם רצה שכל זה יתרחש ממש כאן וממש עכשיו. אולם כדי שזה יצליח נדרשת השקעה וגם אורך רוח. מדובר על מערכת יחסים לכל דבר, שאת תוצאותיה ניתן יהיה לאמוד במשך הזמן ולהבין עד כמה ההשקעה בפיתוח עובדים היא משתלמת, לפי מבחן התוצאה בעתיד.

ביצועים מרשימים, עובד שאכפת לו ומרגיש שייך, אחריות מקצועיות, מוטיבציה מוגברת, כל אלו הם רק חלק מהפירות שהארגון יקטוף, אם ישקיע בפיתוח העובדים שלו. הדר החשוב ביותר שצריך כל ארגון לזכור, הוא כי אולי לא ייראו תוצאות מיידיות, אולם ההשקעה תוכיח את עצמה במשך הזמן, ולאורך זמן.

המאמר נכתב על-ידי חברת הון אנוש המתמחה בהשמת מנהלי חשבונות ומנהלי כספים.