מחבר/ת: אלי גל מכון בריין טריין >>

בני +50 גילו את חדרי הכושר למוח (מן העיתון האינטרנטי – השולחן העגול)

שילוב של תרגילי מוח מהנים, הדרכה אישית והפנמה שהחושים שלנו מתחדדים עם שגרת אימונים, מובילה אנשים רבים להגיע ולהתאמן בחדרי כושר למוח שקמים בהמוניהם בישראל. אנשים מעידים על התקדמות בזיכרון ובחדות ונהנים להתאמן עם בני גילם במסגרת מסודרת.

בואו לגלות את הטרנד החדש באימון – המוח.

ההרגשה שהראש שלנו עובד כמו בגיל 16 היא הרגשה נפלאה… ככל שאנו מתבגרים אנחנו מפנימים את העובדה שלהיות צלול זה לא פחות חשוב מלהיות חטוב (וכנראה הרבה יותר…). אליזה, בת 55 מאזור השרון, החלה לשלב שגרת אימוני מוח קלילים ומהנים בלוח הזמנים השבועי שלה. לדבריה: "חודשיים אחרי שהתחלתי להתאמן, קרו לי שני דברים מדהימים! הראשון, התחלתי להרגיש חדה ומפוקסת. השני, התמכרתי לאימונים המהנים. מאז אני משלבת את אימון המוח עם שגרת הספורט שלי".

פרופ' ירון ריבר, מנהל המחלקה הנוירולוגית בהלל יפה, מסביר שהמוח הוא איבר גמיש המגיב מצוין לאימון. לדבריו: "אם מקפידים לאמן אותו במסגרת מסודרת התוצאות תגענה במהירות. אין ספק, זה עובד!"

אפשר להתחיל להתאמן כבר בגיל 40

"אפשר להתחיל להתאמן כבר בגיל 30", מסביר אלי גל, מייסד רשת חדרי הכושר למוח 'בריינטריין'. "עם זאת, אנחנו מזהים בעיקר אנשים בגילאי 40+ שכבר מבינים עד כמה חשוב לשמר את היכולות הקוגניטיביות שלנו, להישאר חדים ואף לשפר את ביצועי המוח". לדבריו הקים את רשת המכונים לאחר שהבין שיכולותיו מתחילות להישחק…..

מעוניינים להירשם לאימון התנסות חינם במכון בריינטריין – היכנסו להרשמה >>

מדוע להתאמן בחדר כושר למוח ולא לפתור תשבצים?

נכון, גם תשבצים יכולים לשמור על מוח צלול, אבל בינינו, כמה תשבצים אפשר כבר לפתור? ומי ערב לנו שרמת התשבצים עולה ומאתגרת אותנו?
תוכנות לאימון מוח, לעומת זאת, פועלות לפי סולם מותאם אישית. לפני האימון עובר כל מתאמן אבחון מסודר וכך מצביעה התוכנה על מצבו הקוגניטיבי. האם עליו לשפר זיכרון? האם מהירות תגובה? לפי התוצאות נבנית תוכנית אימונים אישית ורמת הקושי עולה עם הזמן, ללא הגבלה. יכולות המוח, אם כך, הולכות ומשתפרות.

האימון מגוון וכולל הרבה אתגרים והמתאמן חש בשיפור מהיר מאימון לאימון. בניגוד לתשבץ שפותרים לבד בזמן הפנוי, מספק אימון מוח בשיטת בריינטריין מסגרת מגוונת ומחויבות. יש שעה ומקום קבועים, יושבים עם אנשים אחרים שמתאמנים כמונו ומקבלים הדרכה מסודרת.

לא צריך להבין במחשבים בשביל להתאמן

אין מה לחשוש ולא צריך להבין במחשבים כדי להתאמן… זו לא תוכנה לאנשי מחשבים. בלי קשר למקצוע שלכם או לגיל שלכם, האימון למוח מתאים לכל אחד. האימון מתבצע מול תוכנת מחשב מהנה בליווי הדרכה צמודה של מאמני המכון. ואתם לא לבד, אלא בחברת מתאמנים אחרים, באווירה כיפית וקלילה.